Fragment 32

Fragment del "Post viu del Rajoysday":

A les 07:35
Felicitats, Mir! 42 anys no se fan cada dia. Mira que nàixer el 20-N! Si visquéssem a prop del Valle de los Caídos, m'hi escaparia per furtar els rams que avui enrunaran les tombes de José Antonio i Franco, i te'ls regalaria. Veus com tinc detalls? Igual que el Víctor Orrit furtant-me la càmera fotogràfica el dia del rader ple, tot un detall. Vaig eixir a fumar i, pam!, càmera incautada, bandido!

I és que als paquets de Ducados hi hauria de dir: "Fumar pot convertir-tos en víctimes de furts". Que no? Dos dies després del ple furtaire, hi heva sopar al gimnàs de l'IES de Tremp, un sopar de pares i alumnes de l'intercanvi Sant Africa-Tremp. A les postres, vaig eixir a fumar i, quan vaig tornar al gimnàs, qui me vaig trobar ocupant la meua cadira i la del costat?: la Sílvia Romero i el Víctor Orrit, els quals acabaven d'arribar per representar l'Ajuntament en l'homenatge als professors santafricans. Vaig dir de bon rotllo: "Ei, prendre'm la càmera, encara; però també m'heu de prendre la cadira?; mai no podré eixir dels puestos a fumar o què?". La Sílvia va reaccionar prou. "Mira que t'ho passes bé, eh?", va dir-me. El Víctor també va reaccionar prou, prou emprenyat: cara de pocs amics i mirada concentrada en les teranyines del trebol. Després tot bé: conversa distesa. Primer, amb la Sílvia; i a continuació, també amb el Víctor, quan la Sílvia el va convèncer que abandonés la seua sobtada, i preocupant, afició als aràcnids. De tota manera, xiquets i xiquetes, aprenguem la lliçó: si fumar és perillós, eixir a fumar ho és molt més.